آخرین اخبار
کد مطلب: 126246
معرفي جاذبه هاي گردشگري لردگان/
آشنايي با جاذبه هاي گردشگري لردگان ، شهري تاريخي با طبيعت زيبا
تاریخ انتشار : 1399/01/26 11:20:05
نمایش : 1628
به گزارش سلام لردگان، شهرستان لردگان شهري تاريخي با طبيعت زيباست که در استان چهار‌محال و بختياري قرار دارد.
در سفرنامه ناصر خسرو از اين شهر با نام لردجان ياد شده است؛ لوردجان و لوردغان از ديگر نام‌هاي قديمي لردگان‌اند.
خرسان و ارمند دو رودخانه اصلي اين شهرند که از سرشاخه‌هاي اصلي رود کارون به‌حساب مي‌آيند.
در سفر به شهر لردگان حتماً از چشمه برم ديدن کنيد؛ اين چشمه پرآب تفرجگاه برم را به وجود آورده که محل مناسبي براي تفريح و استراحت گردشگران است.
در ادامه از جاذبه هاي گردشگري لردگان و جاهاي ديدني لردگان برايتان مي‌گوييم.

 
 

تنگ زندان

تنگ زندان منطقه‌اي زيبا در لردگان است که شامل کوهستان، آبشار‌ها، پوشش گياهي متنوع و حيوانات وحشي مي‌شود و در منطقه حفاظت‌شده سبز‌کوه قرار دارد. راه رسيدن به تنگ زندان تقريباً صعب‌العبور است و راهي براي عبور چهارپايان هم  ندارد به‌طوري که عشاير هم امکان ورود به اين منطقه را ندارند. آبشار تنگ زندان، که در اين منطقه قرار دارد، با ارتفاعي بيشتر از ۱۰۰ متر يکي از بلندترين آبشارهاي ايران و استان چهارمحال و بختياري است. به دليل اينکه دسترسي به اين آبشار سخت است و نياز به تجهيزات کوهنوردي و صخره‌نوردي دارد از جاذبه‌هاي بکر شهر لردگان است.

شما مي‌توانيد براي رزرو ويلا و سوئيت در لرگان و نزديک به تنگ زندان در صفحه اصلي سايت ما نام اين شهر را جستجو کنيد و اقامتگاه‌هاي منطقه را ببينيد

 

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه، طولاني‌ترين آبشار ايران، در شهر لردگان قرار دارد. اين آبشار در دره‌اي به طول ۳ کيلومتر جريان دارد و به همين دليل به‌عنوان طولاني‌ترين آبشار ايران شناخته مي‌شود. سرچشمه اين آبشار از رود خرسان گرفته مي‌شود؛ رود خرسان يکي از اصلي‌ترين سر‌منشاءهاي رودخانه بزرگ کارون است. آبشار آتشگاه در طول مسير خود چشم‌اندازهاي طبيعي بسياري مثل آبشارهاي کوچک و پوشش گياهي جنگلي را به‌وجود آورده است و گردشگران بعد از پياده‌روي در اين مسير سرسبز و خرم به اين آبشار مي‌رسند.
 

 

پارک جنگلي پَروَز

پارک جنگلي پروز با طولي در حدود ۸ کيلومتر در شهر لردگان قرار دارد. اين منطقه از گردشگاه‌هاي طبيعي است که با امکانات رفاهي مثل فضاي سبز، سکو براي نشستن، سرويس بهداشتي، جاده آسفالت شده و پارکينگ براي استراحت و پيک‌نيک مناسب است. در طول مسيرِ پارک جنگلي روستاهاي متعددي وجود دارد که مهم‌ترين آن‌ها روستاي پروز است. در طول روستا و پارک جنگلي درختان سرسبز زيادي به‌چشم ميخورد و درخت بلوط بيشترين تعداد را نسبت به بقيه درختان دارد.

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس